Onze laatste week in Nederland

30 maart 2016 - Vorden, Nederland

Hoe fijn is het, nadat je de moeilijke beslissing hebt genomen om de hele zomer weg te gaan uit Nederland en dus een goede oplossing moet zoeken voor je allerknapste paardje, je de mogelijkheid hebt om na het wegbrengen nog een klein weekje bij hem te blijven!! Big Thanx voor Marco en Petra, voor jullie gastvrijheid. Fijn dat we in de blokhut mochten blijven en zo dus een plekje hadden om nog even extra van de Djim te kunnen genieten.

We hebben in die dagen een hoop leuke dingen gedaan. Djim heeft nieuwe vrienden gemaakt en kon al lekker overdag het land op.
3 mooie buitenritje gemaakt. Ik ben zo trots op hem. Hij deed zet zo goed, liep mee alsof hij nooit anders gedaan had. Hij was eigenlijk vanaf het eerste moment al zo goed op zijn gemak.
Geoefend met Ringsteken, heel erg leuk maar zeker niet makkelijk. Deniz was er best goed in. Zelfs Djim heeft meegedaan, maar dan wel zonder lans.
Brammetje voor het karretje gespannen.
We hebben de verjaardag van Corrie gevierd, en heerlijk met zijn allen gegeten.
Maar er moest ook gewerkt worden. In de ochtend hielpen we met voeren en het uitmesten van de stallen
Deniz en Marco hebben elkaar goed vermaakt, beetje aanklooien met de trekker, de omheining van de weilanden in orde gemaakt terwijl ik ze met de 'safari wagen' rondreed.
We zouden eigenlijk dinsdag vertrekken maar Deniz kon Marco nog een dagje helpen met werk dus zijn we woensdag ochtend vroeg vertrokken om de laatste dingetjes te regelen. Daardoor was er tijd om dinsdag avond mee te rijden in de les, om hem daarna voor de laatste keer af te zadelen, naverzorgen en weer terug te zetten op stal was het moelijkste moment. Wetende de ochtend daarna stilletjes nog een keer gedag zeggen om de rest van de paarden niet te storen voordat ze gevoerd worden.
Eigenlijk was het wel prima een beetje te moeten haasten om de trein te halen, dan moet je wel en is er weinig tijd om na te denken. Dan moet je ineens met de trein naar huis omdat de auto ook daar blijft staan zodat ik hem kan schorsen. Ook dat is een onderdeel van het vertrekken. Wat doe je met je auto....

Eenmaal thuis waren er nog 2 dagen over om de laatste kleding te wassen en de laatste spullen naar de opslag verhuizen, dekens en dekjes van Djim bij de wasserette ophalen en de koffertjes en backpack inpakken.

Donderdag avond een laatste keer uiteten met De Loemp en Lover, super gezellig en heel lekker gegeten. 's Nachts sliepen we bij mijn vader en om 5.30u in de ochtend kwam Annet ons ophalen en heeft ons naar Schiphol gebracht.
En daar start dus ons avontuur, wie weet gaat mijn toekomst er wel zo uit zien.....