Onze eerste week in Italië

8 april 2016 - Rapallo, Italië

Daar zitten we dan, samen in het vliegtuig. Allebei geen idee wat ons te wachten staat. De reis ging vlot en al snel hadden we de juiste bus gevonden die ons naar het centrum van Milaan zou brengen. Vanaf daar reizen we verder met de trein naar Rapallo waar Martino ons opwacht. Alles sloot netjes op elkaar aan, klein sprintje getrokken naar de trein maar op het nippertje toch gehaald.
2.5uur verder zo rond 14.30u kwamen we aan in Rapallo, Martino stond al te wachten en bracht ons naar de boot. Daar ontmoette we Olga, zijn vrouw en kregen we een rondleiding. Het is een mooie, vrij luxe zeilboot van 18 meter lang met 4 cabines
Het is een mooie haven vol grote luxe jachten maar het is er erg rustig. Ik denk dat wij de enige zijn die daadwerkelijk op de boot overnachten.
Martino en Olga slapen op een andere boot van een vriend van hun. Nadat we een soort van geïnstalleerd zijn eerst maar eens even wat eten, want dat was al even geleden en 's avonds gingen we uit eten in een local restaurantje. Prima eten maar niet heel specaal
De eerste nacht gelijk al heerlijk geslapen.

Het weer is goed, al best warm ondanks dat het niet super zonnig is. Lekker T-shirtjes weer.
De volgende dag de haven en het stadje Rapallo verkend en een tour gedaan met een soort treintje. Het is niet erg groot, dus zijn we doorgelopen naar het volgende stadje Santa Margaritha ook een havenstadje met een prachtig uitzicht. De weg ernaartoe is wel met gevaar voor eigen leven. Merendeel is er wel een soort voetpad maar er zijn ook stukken dat je op de weg loopt waar de auto's als debielen de heuvel op sjezen. Halleluja voor Holland!!
Op zondag zijn Martino en Olga naar huis gegaan en hadden wij de boot voor ons zelf, er was een Dinghy race, en 's avonds live muziek op de boulevard.
Op maandag besloten we het wat verder op te zoeken en zijn we met de bus naar Portofino gegaan. Lang leven de bus in Nederland, hier rijdt hij 1 a 2 keer in het uur en de aansluiting is ruk. Op de heenweg hebben we ongeveer 1,5uur tijd verspild aan wachten. Terug ging iets beter. Een hoop gelopen, heuvel op en heuvel af, een kerk, kasteel en vuurtoren bezocht en een hoop moois gezien.
Dinsdag en Woensdag hebben we weinig gedaan, we moesten in de buurt blijven omdat er werkzaamheden waren aan de boot. Er was een nieuwe tent besteld voor het achter gedeelte en daar ging nogal wat tijd in zitten. Het weer was prachtig, super zonnig en warm dus we hebben ons op het voordek geïnstalleerd en de hele dag een beetje in de zon gehangen. Ik heb me ondertussen bezig gehouden met het leren van knopen.
's avonds lekker gekookt en nadat iedereen weg was rondje over de boulevard.
Deniz had zichzelf de uitdaging gegeven een vis te vangen met een vork, dat was het enige bruikbare wat hij kon vinden en hij flikt het nog ook, zo grappig.
Woensdag avond kwamen Martino en Olga terug en hadden vrienden uitgenodigd. Pfffff hoop bla bla en stoerdoenerij. Vreselijk die rijke lui.
Donderdag zijn we voor het eerst de zee op geweest, dit was überhaupt de eersre keer dat hij zelf met deze boot ging varen, hij had weer vrienden uitgenodigd en uiteraard wist iedereen het beter... haha sukkels. Het was nice op zee, er stond een goede wind en de boot is heel stabiel in het water.
Fijn om er even uit te zijn.
Gisteren was het vrijdag en het was een rustig dagje, we zijn dit keer de andere kant op gelopen en vonden een park met een mooi uitzicht op onze haven en verderop Santa Margaritha en Portofino.
's avonds waren we weer alleen, Martino en Olga zijn weer weg om inkopen voor onderweg te doen, zaken en thuis afronden en de auto weg brengen. Die zien we maandag aan het einde van de dag weer terug. Ondertussen passen wij op de boot en samen met Enzo (iemand die ook zorg draagt over de boot en de technische dingen) zorgt Deniz ervoor dat de laatste dingen aan de boot in orde komen. Vandaag is het zaterdag en het weer is een stuk frisser dan de afgelopen dagen. Vanmiddag weer een rondje Rapallo centrum gedaan en joehoe ik heb havermout gevonden, nice voor het ontbijt. Enzo is er inmiddels weer en is samen met Deniz aan de boot bezig dus heb ik ff mooi tijd om weer een verhaaltje te schrijven. Net nog bericht gehad vanuit Vorden, met Djim gaat het goed en dat geeft een fijn gevoel.